Ingen malmöfestival i år...suck...

Nu har man suttit här i snart en vecka och önskat att man var i den sköna staden Malmö på festivalen... Har nog inte missat den på säkert 10 år och det brukar vara en av sommarens höjdpunkter och en grym avslutning med god billig mat, kompishäng, gratis musik + lite alla möjliga kul små aktiviteter som ordnas. Jag gillar Malmö, och kan mycket väl tänka mig att slå mig ner där någon gång i framtiden... skönt folk, bra affärer, kul uteliv, nära till Köpenhamn (även det en tänkbar framtida levnadsplats) och riktigt vackert på sina ställen! Som tur är så fick jag ju lite av känslan på Möllevångsfestivalen i juli, som egentligen är bättre än den stora på många sätt, men man stöter inte på lika många gamla bekanta. Det fanns söta och coola försäljare som sålde egentillverkade varor av olika slag istället för ballongförsäljare och vargtröjs-försäljare. Det stod soffor överallt runt hela Möllan som man kunde hänga i, och mysiga små scener med okända svenska band som i många fall är mycket bättre än de som är mest kända just nu och spelas i p3 och låter ungefär likadant allihop... Särskilt bra var malmöbandet Madman's Moustache som spelade en slags psykedelisk pop. Gitarristen var väldigt bra, och spelade grymt sköna gitarrslingor, hade kunnat stå där och lyssna i flera timmar! Tyvärr är spåren på deras Myspace inte hälften så bra som de var live dock. Det finns alldeles för lite psykedelia nu för tiden tycker jag. Dungen är väldigt bra instrumentalt, men jag tål inte riktigt sångarens röst, den är lite för nasal och gnällig. Gillar deras stil däremot... mer 70-talshippies åt folket!



Satt och mindes tillbaka till tidigare malmöfestivaler i bildsamlingarna och man har ju förändrats en del...



2005


 
2006 
På ett år hann jag bli lite emo, något jag har insett först nu några år senare. 
Då tyckte jag bara att jag var cool och speciell.


2007
Efter ett år i London som gjort en lite klokare? Det långa håret åkte i alla fall av...


2008
Det mörka har till slut vuxit bort och byttes mot rött. 
Trivs med det just nu i alla fall, sen får man väl se vad det blir framöver...
men det svarta får inte komma tillbaks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0