Sockar med randigt skaft & patentstickad mössa

Det här är de senaste stickprojekten som blivit klara:



Raggsockar i grått och grå/blå/röd-melerat och lite extra långt skaft. Blev väldigt nöjd, för de har perfekt passform, och mönstret blev riktigt snyggt!



Mössan jag skrev om tidigare har blivit färdig nu! Blev riktigt snygg, och den var rolig att göra, så om någon vill ha en likadan så tar jag gärna upp beställning och stickar en likadan (mot betalning såklart, ca 75-100kr beroende på vilket garn jag får tag på)!! Leverans tidigast någon vecka efter jul, så att jag kan handla garn när jag är hemma...

Nästan allt jag stickar är föresten miljövänligt eller har åtminstone bidragit till välgörenhet eftersom jag brukar köpa garnet på second hand!

Kommentarer
Postat av: Sanna Olsson

Hej Ulrika!

Din mössa är verkligen hur fin som helst och orkar och vill du så vill jag gärna beställa en. Om man kan? :) Betalar naturligtvis så mycket du vill, måste ju ha nåt för att du gör det också! Ha det fint! Kram /Sanna

2009-12-07 @ 21:43:14
Postat av: Ulrika

Tack så mycket! Det är klart jag orkar och vill! Någon särskild färgpreferens?

2009-12-08 @ 01:37:20
Postat av: Sanna Olsson

Yey! Vad glad jag blir! Mörkgrön eller mörk turkos funkar alltid men jag gillar allt så det har inte jättestor betydelse.

2009-12-08 @ 18:44:56
Postat av: Hannapanna jönsson

Heeej ulle! jättefin mössa, jag skulle gärna vilja beställa en likadan om du orkar :). Fast en annan färg, kanske grön eller blå eller röd eller gul/senapsgul :). hmmm..

2009-12-10 @ 17:08:48
Postat av: Ulrika

Okidoki! Jag ska se vilka färger jag hittar i rätt sorts garn!!

2009-12-11 @ 15:45:03
Postat av: Charlotte

Hej Ulrika!



Så fint!!! Jag har mängder med mössor.. så tyvärr beställer jag ingen... :(

Kanske får se en live på nyår !



Ses på nyår, men innan dess vill jag önska en god jul!

2009-12-16 @ 17:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0