Till andra stickglada

Om man är på jakt efter bra stickmönster så är DROPS jättebra! Hur många mönster som helst att välja på, gratis, och lätta att följa tycker jag. De säljer även garn om man är på jakt efter det.

Jag har stickat de här tofflorna efter en av deras beskrivningar:

Beskrivning finns här.

Själv håller jag just nu på med en rost-orange mössa i patentstickning. Har äntligen fått kläm på patentstickningen, vilken jag försökt mig på flera gånger förut, men inte riktigt förstått hur det ska vara.
Såhär ser deras version ut (beskrivning här):



Kommentarer
Postat av: Jonas H.

Min mormor stickade sådana där tofflor åt mig.

2009-12-08 @ 08:30:37
Postat av: Ystra Virvelsvans - No Poo-frälst

En sån mössa har jag stickat, men det blev katastrof vid hoptagningen och ser inte snyggt ut. Tänker försöka mig på den igen efter 2 år. Hoppas på bättre resultat, ska använda ögonen mer och inte lita blint till beskrivningen.

2012-10-26 @ 20:52:48
URL: http://ystragoesnopoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0