Sommarens första loppis

Loppis i Löderup! En av sommarens förväntade höjdpunkter eftersom vi gjorde så många fina fynd förra året. Armbågarna var vässade, Karins och mina ögon lyste av förväntan när vi tillsammans med en stor skara byinvånare + tillresta styrde stegen mot idrottsplatsen med fullbelamrade bord, och i mitt huvud upprepades som ett mantra: skrivbord, golvlampa, spegel, skrivbord, golvlampa, spegel... Jag räknade inte med att hitta alla tre, för då ska man ha en otrolig tur, men hoppet fanns där!




Det perfekta skrivbordet hittade jag inte, fann ett i teak i fin modell, men ytan var så väldigt sliten, så det var inte värt det. Någon fin golvlampa fanns inte heller, men en snygg och bra helfigurs-spegel i teak hittade jag, och fick den för 100kr i ett mindre budkrig med en annan tjej. Överkomligt. Efter det var pressen borta och jag rotade runt lite bland allt krims-krams på borden efter bra-och-ha saker. Blev en kruka, en liten praktisk trälåda (tillskott till de andra femti-elva) och några fina gamla böcker av bl a Selma Lagerlöf och Vilhelm Moberg. Vill läsa lite fler klassiker, och de ser dessutom väldigt snygga ut i bokhyllan. På hela dagen gjorde jag av med 130kr, och var tämligen nöjd.

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0