Chockerande nyheter

Det finns få nyheter som kan få en att sitta och gapa av en chockblandad förvåning. Den här morgonen levererade min kära moder just sådana nyheter per telefon. Igår var det nämligen dags att påbörja det länge planerade ombyggnadsprojektet på huset där hemma. Verandan skulle rivas och en ny ska byggas i dess ställe i gammal stil, och förhoppningsvis med följden att nya fuktskador inte uppstår i väggen när det regnar och blåser på vinterhalvåret. När rivningen utfördes skedde dessvärre ett litet missöde: ytterväggen på våningen ovanför följde med eftersom taket på verandan tydligen satt ihop med väggen på något sätt och sprickor i väggen bildades. Denna vägg = väggen till min systers sovrum som nu har flyttat in i mitt gamla rum. Jag kommer därmed att få bo hos mormor istället i sommar och antagligen får min systers studentfest nästa vecka också flyttas dit eftersom hela huset är i kaos. Som tur är så är det ju bara en flytt på ca 200 m, så jag tror inte att gästerna åker vilse...

Att bo hos mormor kommer nog att bli riktigt trevligt, bara hon inte är på sitt allra tjurigaste humör! Hon kan lära mig att baka sina specialiteter som äppelknyten, sonjabröd och skorpor, jag kan sitta och väva i källaren, jag kan låtsas att jag är min mamma på 70-talet i hennes gamla rum, man får ett eget badrum (då inte övriga släktingar är där på besök) vilket jag aldrig haft i hela mitt 22-åriga liv, jag kan lösa korsord med mormor på kvällen, eller sitta och spela piano! Åh vad mysigt!



Mitt barndomshem, där man nu får tänka sig att mitten saknas på något sätt...



Sådana här godbitar kan man hitta på mormors vind om än något dammiga, 
och det finns två: en till mig och en till min syster (om inte kusinerna vill slåss om det).

Kommentarer
Postat av: Rikard

Nej! hur ska det gå med Ullrikas sommarfest, gurra och jag har ju redan börjat ladda inför marchen hem! :D

2009-06-03 @ 11:07:39
URL: http://sjoblogg.se
Postat av: Ulrika

Jag tror det ska lösa sig! Baksidan av huset är nog oförstörd :P!! Ett rum mindre att sova i bara, men ni ska ju vanda istället för att sova, så det är väl inga problem...

2009-06-03 @ 11:34:21
Postat av: Rikard

Ah, ja. Tur!

2009-06-03 @ 21:40:09
URL: http://sjoblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0