Mot sydligare breddgrader

Tis 9/6 På tåget hem...

När man är på resa 8h av dygnets timmar, behöver man något tidsödande att roa sig med, och absolut bästa sättet att få tiden att försvinna är att titta på film/tv-serier. Då är man väldigt glad över sin lilla nätta macbook! Idag har det blivit några avsnitt av twin peaks, som jag har fastnat riktigt ordentligt i. Man var dock tvungen att lätta upp lite med sex and the city efteråt för att inte känna sig riktigt lika illa till mods längre. Det får mig att gå runt och frukta att en Bob eller någon random ond ande bebor varenda man jag möter. Jag har liksom aldrig riktigt förskjutit möjligheten att det finns övernaturliga krafter i världen. Det är inte så att jag tror stensäkert på att det finns, men man har hört saker och ting, och vem är jag att säga att det är osanningar? Man kan nog inte bevisa någonting på området heller precis. Sex and the city för mig inte in på samma tankebanor precis, fast några saker stör mig. De kallar var och varannan kille för "cute" när detta attribut verkligen inte passar in. Det förekommer väldigt få attraktiva män i serien enligt min åsikt, jag har väl inte samma smak som dem antar jag... De enda parners som figurerat som varit någorlunda snygga var Aiden och Burger, men inga bombnedslag de heller precis. Smith är väl rätt snygg, vältränad iaf, men det finns ju inget spännande över honom alls! 

Ett annat litet nöje på tåget är när tågvärden ropar ut stationsnamnen med en riktigt skånsk dialekt. Jag fnissar och funderar över om jag skulle gjort det för några år sedan också, eller om han pratar fullt normal skånska, och man blivit lite skadad och avvänjd av tiden boende utom Skånes gränser.  

 

Audrey Horne är absolut coolaste och snyggaste karaktären!!

Bob


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0