Brev...en bortglömd kontaktform

Vad blir man gladast av? a) Ett meddelande på "wallen" på facebook, b) ett mail i inkorgen eller c) ett riktigt brev i postlådan? För mig är i alla fall alternativ c) självklart! Det är det mest personliga och känns ungefär som en liten present. Man känner liksom mer av personen som skriver, när man ser handstilen, och så kan man lägga till små teckningar och annat skoj i marginalerna om man vill! Idag knåpade jag ihop ett till min kära syster. Vi har kommit på att brev är det ultimata sättet för oss att kommunicera eftersom på telefon blir det så tafatt, och man glömmer bort mycket som man egentligen skulle vilja berätta om. Hon brukar också skicka med små skisser av de projekt hon håller på med för tillfället och planerar att påbörja och ber om lite råd och åsikter om dem. Det gör verkligen min dag varje gång ett av hennes brev dimper ner i brevlådan, och jag hoppas att vi fortsätter skriva i många år! (såvida vi inte bor grannar förstås) 
Jag skulle rekommendera alla att skriva mer brev!



                                       

                                           

                                                        





Med detta sagt, så vill jag ändå säga att jag brukar bli väldigt glad för alla slags meddelanden, men ett brev känns lite extra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

mitt nästa brev där?? :)

2009-05-25 @ 21:24:08
Postat av: Adam

Håller med till 100%. Då man läser ett handskrivet brev är både avsändarens och ens egen närvaro en helt annan än då man erhåller ett elektroniskt dito.



Att överraskas med ett opretentiöst brev till vardags (eller ett omsorgsfullt vackert skrivit kort vid en högtidlighet) är förmodligen den bästa present man kan få.

2009-05-25 @ 22:00:39
URL: http://adam.bingbrothers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0