Halloween

Ja, den här helgen var det ju dags för Halloween, och jag hade sån tur att jag fick två fester att gå på. Detta betydde dubbel utklädnad = dubbelt kul. Då kan man få användning för sådana kläder som man inte riktigt vet när man ska ha på sig!

Fredag kväll var det fest i Kerstin klasskompis lägenhet. Det var jättetrevligt och mycket folk man inte kände. Jag blev dock kanske lite väl berusad eftersom jag somnade på deras soffa och vaknade först 11 på morgonen alldeles förvirrad. Jag var utklädd till New Age-flummig person i lång kaftan, sjal om huvudet och en massa långa halsband, samt gick runt och predikade likt Thomas Di Leva om kärlek och våran omvärld. Väldigt kul, och det mesta jag sa var nog riktigt fint faktiskt.

Lördag kväll var det Halloween-tentafest för min gamla klass i Fridas korridor, precis som förra året. Sååå kul att få träffa dem och hålla sig lite uppdaterad på vad som händer. Jag var dock väldigt trött sedan föregående kvälls kalasande så jag traskade hem tvärs över gården för att käka äppelkaka när de andra begav sig till Norrlands för att dansa loss. Tanken var att jag skulle se ut som en 50-talsdam i nattlinne & tillhörande negligé med nätstrumpor. Till det en tidsenlig make-up med svart ögonsmink och röda läppar, och så tänkte jag ha Marilyn-aktiga lockar, men fick inte till det riktigt, så det fick bli uppsatt istället.

50's nightgown
vampyrbiten
Jag har blivit biten av en vampyr när vi hade vilt djuriskt sex! (liiite inspirerad av True Blood som jag kollat väldigt mycket på senaste veckan...)
updo
Updo
äppelsockerkaka
Min supergoda äppelsockerkaka som jag nog bakat ca 3-4 gånger i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0