Familjehäng = massor av god mat

I fredags eftermiddag (25/9) kom päronen och hämtade upp mig med bilen och sen begav vi oss ut till Väddö för att hälsa på Karin. Eftersom hennes lägenhetskompis Åsa var borta över helgen kunde mamma & pappa sova på hennes rum, och så fick jag ta luftmadrass på Karins golv. Inte det bästa jag vet precis, men det funkar. Systern hade lagat jättegod vegetarisk tacopaj till oss när vi kom fram, och det kändes väldigt mysigt med första familjemiddagen på länge. Det blev ju inte så många sådana i sommar heller eftersom jag bodde hos mormor då. Efterrätten åt vi framför tv:n (idol) i form av glass med kolasås. 

Lördagen blev en liten utflyktsdag som började med en promenad längs Väddö kanal. Pittoreskt och vackert var det. 
Pappa verkar tycka att träden är ganska intressanta.
Efter ett besök på Väddö gårdsmejeri som hade väldigt goda ostar och mysigt cafe åkte vi till Norrtälje och klättrade upp på ett utsiktsberg.


Vi åt lunch på café landkrabban. Grillade mackor med fetaost & rostade grönsaker inuti min & Karins och kyckling & någon sås i päronens.
Pappa tyckte att det var tråkigt att titta i garnbutiker och andra affärer, så han hittade små trevliga bänkar att sitta på istället.
Det var tydligen prinsesstårtans dag eller något liknande, så det firade vi med att ta oss en bit på det prisbelönta caféet 'en liten smula'. Man fick en kula vaniljsorbet till också! Flådigt värre!
Systern fick pappas sorbet
På kvällen lagade vi mat tillsammans i skolans gemensamma kök. Det blev klyftpotatis med champinjonstuvningsfyllda paprikor för mig, och fläskfile med champinjonsås istället för de andra. Gott!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad fint! Jag har velat fika på en liten smula ända sedan jag fick hennes bok i present en gång för längesedan. Var det lika gott som i mina fantasier? Vi borde ses. Jag har eventuellt en lucka om tre-fyra veckor... Kram!

2009-10-04 @ 19:31:45
Postat av: Ulrika

Det var väldigt gott! fast mina föräldrar klagade på att det var så dyrt där, så det blev lite dålig stämning ett tag tyvärr! tre, fyra veckor?! du måste ha väldigt fullspäckat schema!!!

2009-10-06 @ 14:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0