En vecka som Ultuna-student avklarad

En vecka som känns som en månad ungefär, eftersom det har varit fullt upp hela tiden! Rundvandringar, inledande föreläsningar om programmet, insektsinfångning, bussafari och inte minst alla småttingaktiviteter som startade på måndagen med presentation av alla de strikta härskarna som ska hålla ordning på alla ovisa småttingar. En ful keps måste bäras hela tiden + namnskylt, annars blir det minuspoäng. Jag hatar kepsar! Tror det är det fulaste jag vet faktiskt! Förutom foppatofflor och joggingskor när det inte är nödvändigt.

Aktiviteterna har inneburit en massa lekar, sagolyssning, historisk rundvandring med konstiga sägner om byggnader mm på området, fotboll utan några regler alls, dansuppvisning med killar i trikåer, biljard, grillning, roliga fotouppdrag på stan och så förstås avslutning på kåren de flesta dagar med några öl. 
Den roliga veckan avslutades med sångboksmiddag på lördag kväll, den roligaste middag jag varit på! Alla satt uppdelade efter landskap, och aldrig förr har det varit så roligt att vara skåning tror jag. Vi sjöng sånger varannan minut, och alla handlade de om 'bönnor' och 'bedor', så man fick leka grov skåning! Alla hade skånsk flagga på kinden, och när maten dröjde langades stora sockerbetor upp på bordet med jord och allt som skulle delas och ätas. Ganska gott faktiskt. Det skrevs rim i sångböcker och åts riktigt god mat, och sedan dansade vi på kåren hela kvällen till 4.00. När jag kom hem vid 04.45 kände jag för nattamat och lagade en jättegod ostomelett med pasta. Grymt rolig kväll! Tyvärr så gick ena bandet på mitt linne sönder, så sista halvtimmen kan jag ha flashat bh:n för folk på dansgolvet innan jag upptäckte missödet. Det var ju en snygg bh iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0