Medelhavsbuffé

6 aug,

Medelhavsbuffe
Varje sommar brukar familjen någon gång åka ner till Strandbaden och äta buffé. Det hade vi nästan glömt bort i år, och upptäckte att de hade bytt ut det Italienska temat de haft förut mot Medelhavet istället, så det fick vi ju testa. Väldigt mycket bredare tema med andra ord. Det var gott, men det blir ofta så med bufféer att ingen rätt blir något extra liksom. Jag blev lite exalterad över att det fanns macarons bland efterrätterna, men det visade sig bara vara marängerna, och ingen fyllning, så jag blev ganska besviken på det.

Skvallerdamer
Mamma och mormor satt och kikade efter människor de känner mest hela tiden. De är verkligen jättenyfikna! Mamma har till exempel helkoll på om våra grannar är hemma eller inte, och går och lyssnar på vad de säger till varandra i trädgården och sådär. Hon kanske har bott för länge på landet nu, där det händer för lite intressenta saker...

Far och dotter
Far och dotter! Är vi inte lika?! (Jag har föresten ny kavaj, som jag tycker är himla fin!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0