Mossagårdsfestivalen

20 juni
Söta föräldrar
En regnig söndag drog jag med mig mina föräldrar på Mossagårdsfestivalen utanför Veberöd. Dels för att jag inte kunde hitta någon kompis som kunde följa med, och för att det är kul att göra saker med dem. De behöver komma ut lite mer tycker jag! Egentligen hade jag velat åka dit på lördagen, för då var det lite bättre artister, men då kunde de inte...

Hästskjuts
Festivalen är liten och mysig, med en ekologisk inriktning. Från busshållplatsen i byn kunde man få åka med häst och vagn till festivalområdet kring gården. Mamma tyckte att det var konstigt att de flesta där såg ut som 'gröna vågare' från 70-talet ungefär, och jag kan faktiskt hålla med om att det är märkligt att alla måste se likadana ut bara för att man bryr sig om miljöfrågor och djurens rätt. Det var väldigt mysig stämning där i vilket fall! Mammor med sina små barn satt på filtar i gräset och lyssnade på musik, och tonåringar gjorde cirkuskonster.

Provköket
Tyvärr var det inte så mycket folk där. Antagligen pg a regnet. Det här är Provköket som var riktigt bra tyckte jag. Vi såg också Motoboy, som mamma gillar. Han är väl helt okej tycker jag. Falsetten är verkligen speciell och vacker, men det blir lite tråkigt när han använder den nästan likadant i varje låt.

Janne lirar
Janne Schaffer är en riktigt skön man. Han har gjort så himla mycket, och är grymt duktig. Mellan låtarna berättade han små historier om hans liv och när han mött stora musiker. Man fick lite musikhistoria samtidigt som en konsert liksom.

Tomas di Leva och Helt off skulle spela lite senare på kvällen, och vi hade tänkt stanna och se lite grann, men de blev försenade och pappa och jag skulle ju upp till jobbet dagen efter vid 5-tiden... Har sett Di Leva någon gång innan, och jag tycker han är rätt grym för att han inte är som någon annan. Han har långa kaftaner (som är ett väldigt underskattat plagg), står och dricker ur vattenkannor och säger 'leve kosmos!' emellanåt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0