Traditionsenlig midsommar

Traditionell midsommar på backåkra
I alla år har familjen åkt ner till midsommarfirandet på Backåkra på eftermiddagen av midsommarafton. De senaste åren har jag däremot ofta valt att umgås med kompisar istället, så det kändes lite extra speciellt att vara tillbaka där igen. Det var fint väder, alla är sommarfina överallt, man köper fika från scouterna och går en liten promenad över ängarna.

Sommarfina
Mamma och hennes systrar brukar alltid ha på sig sina fina Häradsdräkter från vår bygd - Ingelsta härad. Mormor har gjort det mesta till dem - vävt ylletyget, gått på silversmideskurs och gjort beslagen till livet och gjort pärlbroderi till bröstlappen. Jag hade en när jag var yngre, men har växt ur den för längesedan. Jag skulle gärna vilja ha en egen igen.

Rött hav
Ängarna var som ett rött hav.

Mina fina oxfords
Jag hade på mig mina nya beiga oxfords från Modcloth.

Tre kusiner
Jag och kusinerna.

Fina damer
Kusin Maria och de tre systrarna

Havet är stort och mäktigt
En av de bästa utsikterna

Sailor beer
Min mosters man hade köpt en massa olika sorters öl, och jag var bara tvungen att prova den här! 'Sailor beer'! Så fin flaska! Den var god också, men en ganska vanlig lager skulle jag nog säga. Borde verkligen köpas in till orkestern någon gång!!

Middag med underbar utsikt
Om somrarna äter vi alltid i trädgården på baksidan på kvällen! Där är det underbar kvällssol länge och fri utsikt över fälten!

Me
Jag är glad och mätt. Efter att ätit med släkten travade jag sedan iväg de 800 meterna hem till min äldsta vän Hanna som hade fest.

Midsommarfin
Sötkusin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0