5 dutch guys

   Jag vet inte riktigt varför jag är så irriterad på det, men har varit på lite lätt dåligt humör hela dagen på grund av dem. De fem holländska killarna som bor i min holländske korridorares rum på 13 kvadrat då alltså...förstår inte hur de får plats! De kom sent igår kväll precis när jag hade gått och lagt mig och låg och hade svårt för att sova, och självklart skulle de sitta uppe några timmar och dricka öl i köket och vara ganska högljudda. 

   När jag skulle äta frukost var köksbordet ganska fullt av ölburkar som de iofs samlade ihop när de sedan droppade in en efter en tills jag till slut kände mig alldeles omringad. Kändes som om de var ca tio stycken istället för fem eftersom alla ser ungefär likadana ut (som bleka engelska fotbollslads ungefär med ganska exakt likadana kläder allihop) Kände inte direkt för att konversera just då, och åt min gröt så snabbt som möjligt medan jag försökte hitta något intressant i tidningen att koncentrera mig på. 

   Under dagen har de varit borta, men kom tillbaks på eftermiddagen och ockuperar just nu mitt kök och spelar någon holländsk crappy hiphop, och i badrummet stinker det en massa billig herrcologne, vilket nog är bland de värsta lukterna jag vet efter några högstadiebussturer för längesen. Funderar nu lite på hur länge de tänkt stanna där i köket, och hoppas på att de tänkt dra nånstans och festa. Helst innan jag måste börja laga mat, för jag vill nog inte stanna där för länge med dem med tanke på att någon av dem sist jag var in och vände gjorde "kissing-sounds" när jag gick därifrån... Förstår mig inte på såna där riktigt "grabbiga". Det blir dessutom mer obehagligt när de pratar holländska som är helt omöjligt att förstå, förutom något ord här och där kanske. De ska tydligen stanna till på måndag... någon som kan tänka sig att ha mig på besök en stor del av helgen??

   Har jag ätit bittermandel månntro? Kanske i en dröm i natt då!


Om den här skulle dyka upp med posten imorgon skulle jag nog bli på mycket bättre humör:
En klock-handväska som jag köpt på Etsy av en tjej i USA. Det är en sida där man kan sälja egentillverkade saker och också vintagegrejer, lite som ebay, men mer som en egen liten shop, och så sätter man fasta priser på sakerna. Den här väskan är vintage och tydligen så fungerar klockan också!! Coolt va?!

Kommentarer
Postat av: catrin

Superhäftig väska! Armbandsur kan slänga sig i väggen.

2010-01-15 @ 00:26:45
URL: http://garderobstankar.blogspot.com
Postat av: PC

Jag är borta i helgen, sno min lägenhet :P

2010-01-15 @ 11:29:13
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ja, jag är så spänd på hur väskan ser ut i verkligheten!! Den har inte kommit än, och jag börjar bli väldigt otålig!!

2010-01-17 @ 18:33:59
Postat av: Tuva

Gud tänk att ha den där väskan och passa tiden med <3

2010-01-19 @ 22:36:18
URL: http://lonesomemama.blogspot.com
Postat av: The Clothes Horse

That bag is adorable!

2010-01-20 @ 04:23:43
URL: http://theclothes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0