Nyårslöften...

Sitter här med en Red Stripe på nyårsafton och funderar på vad som kan bli bättre till nästa år... och tjaaa, det är väl i stort sett allt i mitt liv kan man säga. Allt beror ju inte på mig, men det här lovar jag i alla fall mig själv:
 
- Jag ska börja simma minst en gång i veckan
- Jag ska inte äta så mycket kakor eller marmeladknäckemackor
- Jag ska äntligen komma igång med lite syprojekt, för att ha egensydda plagg är ju det roligaste som finns!
- Jag ska baka oftare
- Jag ska börja läsa redan i början av kurserna
- Jag ska läsa fler böcker för nöjes skull (det har jag fått god hjälp på traven med i form av julklappsböckerna och ett gäng second hand från emmaus)
- Jag ska inte bli så full att jag inte vet vad jag gör
- Jag ska gå på fler konserter, för det gör mig glad!

 

Min nyårsutstyrsel

 

Jag tycker ryggen på den här klänningen är så fin!

 

Jag blev riktigt nöjd med frisyren som jag fixade med läggningsvätska och pincurls!

 

Nyårssupén bestod av kanelkyckling och quinoa (ja, jag tog ledigt som vegetarian för en kväll) och så en Red Stripe till!

 

Till dessert unnade jag mig att ta ledigt även från laktosintoleransen och åt punschglass med cointreau till!


Kommentarer
Postat av: Ker

hihi jag gillar konflikten "jag ska inte äta så mycket kakor" vs "jag ska baka mer"! får bara bli fullkornslimpor då? ;)

2010-01-06 @ 16:02:02
Postat av: Ulrika

Mest bröd jag tänkte på, och dessutom så behöver man inte äta upp de bakta kakorna själv, utan kan ge bort dem till andra!!

2010-01-06 @ 16:07:18
Postat av: ALFAHANNA

Jag tyckte att du hade en väldigt bra lista med nyårslöften. Inspirerande nu när jag snart ska klura ihop mina. För jag orkade inte riktigt med att göra min lista på nyårsaftonen, och inte riktigt dagarna (veckorna...) efter heller.

2010-01-15 @ 04:37:37
URL: http://alfahanna.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Alfahanna: Tack så mycket! Det var faktiskt skönt att sätta upp lite mål för vad man vill förändra i vardagen, för att man kanske ska kunna må lite bättre! Inte bara tråkiga löften heller, utan saker att se fram emot!!

2010-01-17 @ 18:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0