Minnen

Scoutgården

I helgen fyllde Löderups Scoutkår 80 år, så nästan hela familjen (systern vägrade) åkte till scoutgården för att fira. Många i familjen har varit aktiva i kåren under åren. Morfar var ordförande i väldigt många år och pappa var med som ledare och satt i styrelsen när jag var yngre. Själv var jag med upp till seniornivån och slutade när jag var ungefär 15.

Många fina minnen har man från den tiden, och när jag inser hur längesedan det faktiskt var känner jag mig rätt så gammal. Jag upplevde bland annat min första kyss på ett scoutläger i ett militärtält när jag var 13, och fick därmed min första pojkvän. Det höll däremot inte så jättelänge eftersom han bodde utanför Helsingborg och vi sågs bara en gång till, men ändå! Jag vill med det kanske ha sagt att scouterna inte bara är att knyta knopar :P...

Nu var det dock nästan inga människor kvar som man kände igen, och det verkar vara betydligt färre barn som vill bli scouter nuförtiden, men det var trevligt i alla fall. Det bjöds på blå marsipantårta med scoutemblemet på, en runda i skogen med olika stationer och scoutiga uppdrag som skulle utföras och sedan lite grillad korv.

I det gröna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0