Låt mig presentera...

... Karl-Johan! Min nya byrå som loppisfyndades i lördags! Han stod längst in i en stor lada fylld med andra möbler, porslin, textilier och allt möjligt. Lite slarvigt staplad ovanpå en annan liten byrå och utan prislapp. Några små skavanker och fläckar, och nedre lådan gick knappt att få upp. Den snälla damen i kassan ville ha 350 kr, och det tyckte jag var klart rimligt, så jag slog till! Efter en omgång med dammtrasa och möbelpolish och lådorna i rätt ordning är han som ny, och urtjusig tycker jag! Snygghetsfaktorn i mitt gamla barndomsrum har växt med 100%! 

A beauty

Förlåt om du känner dig utanför bland alla fula möbler och saker från mina tidigare levnadsår, Karl-Johan, men frukta ej! Snart ska vi flytta till något mycket trevligare ställe du och jag, och du ska få umgås med mina andra trevliga saker som tillfälligt står undanstuvade hos mormor!

Hejsvejs

Nu när jag fått byrån på plats och stuvat in lite underkläder, strumpor och annat blev det mycket lättare att få ordning i garderoben också! Allt har fått sin plats, och vi är glada och nöjda! Om jag skulle försöka få plats med alla mina kläder där skulle det däremot bli problem, för nästan hälften (varma och vintriga saker och sånt jag inte använder så ofta) ligger fortfarande nerpackat!! Hur i all världen har jag fått så mycket mer på två år?!! Jag tycker knappt jag har några nya kläder alls och shoppar väldigt sällan! I och för sig så har jag hittat väldigt mycket i mosters, mammas, mormors, morfars och pappas garderober... de kläderna tar ju lika mycket plats i garderoben som de skulle gjort om man köpt dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0