Jag susar fram mellan solgula rapsfält

Jag cyklar oftast till jobbet eftersom det är så pass nära, och så finns det ingen bil att låna alla dagar heller. Det är ungefär 8 km och tar 25 min för det mesta, och jag måste ju säga att otrevligare cykelturer kunde man ha! 

Hagestad har fina hus, och fälten ner mot kusten är väldigt vackra både när rapsen blommar och senare med den mer gröngula säden. Det enda minuset är att det verkligen ALLTID blåser!! Bra när man har medvind, men sjukt jobbigt när man får den emot sig och så brukar vinden ofta vända på något mystiskt sätt så att man har motvind åt båda hållen. Jag får ju i alla fall min dags motion och kompenserar lite för alla kakor jag "måste" provsmaka på jobbet...


Utsikt fina vyer Möllan serious Kossor

Som sällskap på cykelturen har jag givetvis min trogna följeslagare iPoden, och just nu lyssnar jag gärna på den senaste skivan med Kurt Vile till exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0