The good daughter

Den 14 juni var det mina föräldrars silverbröllopsdag. De har alltså lyckats vara gifta i 25 år, och det är ganska imponerande tycker jag. Detta skulle de fira med tjusig romantisk middag på Karlaby Kro, så jag erbjöd mig att vara chaufför, och så gratulerade Karin och jag med blommor och mousserande vin före avfärden.

Medan de lät romantiken flöda åkte jag till Simrishamn, köpte mat och satte mig på en gräsmatta och filosoferade lite, vandrade omkring på de små mysiga gatorna i stan och passade självklart på att köpa kulglass i hamnkiosken, för där får man typ 1,5 kula för varje kula på andra ställen.

Småbåtshamn häng Låga gatuhus Himmelsblått hörnhus Thulins Bokfönster solbänk är obligatoriskt

Vid väggen utanför varje litet gathus står en liten bänk. Det är som att det är obligatoriskt att ha en bänk, men jag undrar när folk egentligen sitter på dem, för jag har aldrig sett någon. Sitter alla på rad där på morgonen och dricker sitt kaffe och läser tidningen kanske? Det är samma sak i Skillinge på de smala gatorna... bänkar lite överallt, men ingen som sitter på dem... Stort mysterium som måste undersökas tycker jag...

pistage och pecannöt

Pecannöt och pistage... mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0