Papperstranor

Jag har lärt mig vika papperstranor! Det var lite knivigt först, men sedan sätter det sig i fingrarna och går per automatik liksom. Jag har inte riktigt kommit upp i tusen än, som man ska enligt den japanska myten, och då få sin högsta önskan uppfylld, men jag är en bit på väg i alla fall...

Min tranflock är färdig!

Det har blivit en mobil av det hela, och den är tänkt att se ut som en stor flock av tranor som flyger omkring i mitt fönster.

Tätt tillsammans flyger de

Allena

Jag har vikt dem av sidor från en pocketbok som inte riktigt var värd att läsa om ändå... Det kanske hade varit mer poetiskt att orden från en fin favoritbok flög omkring i fönstret, men jag skulle inte ha hjärta att riva sönder en sådan!

Kommentarer
Postat av: Helena Sofia

Fint i granen! Puss.

2011-11-18 @ 17:45:08
URL: http://helenaspotpurri.blogg.se/
Postat av: Malin Aurora

Gud så fint, du borde läsa boken om Sadako (flickan i Hiroshima som vek papperstranor) om du inte har gjort det.

2011-11-20 @ 02:14:52
URL: http://vildblommor.blogg.se/
Postat av: Kerstin

vad fint! :)

2011-12-29 @ 18:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0