En ny gul vän

Min nya japanska skrivmaskin

På årets Loppis i Löderup fyndade jag den här fina skrivmaskinen för en tia. Den är japansk och gjord på tidigt 70-tal.

Bokstavsarmar

Som tur var så fungerade den utmärkt också, det är bara i:et som fastnar så att man måste peta till armen. Sen får man väl köpa ett nytt färgband efter ett tag kanske.

Skrivprov

Jag tänker mig att det kommer vara trevligt att skriva brev på den, för vem vill inte ha ett skrivmaskinsskrivet brev?! Sen så kan man ju pränta ner lite tankar om både det ena och det andra också.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Så fin skrivmaskin!

2011-10-30 @ 15:36:01
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0