Lata stranddagar

Glassar i solstolen
Jag har tillbringat de flesta lediga stunder på stranden. Bara ett dopp efter jobbet eller hela dagar i solstolen med en bok och promenader längs vattnet. Har läst 'Kafka på stranden' av Haruki Murakami som verkligen kan rekommenderas. 

Havet är stort
När jag fick semester bodde jag nästan en hel vecka för mig själv i sommarstugan utan både internet och tv, och nästan ofungerande mobil. Det är väldigt lugnt och skönt! 

Havet har tre färger
Sandhammaren har Sveriges bästa strand - det har DN:s läsare utsett, och jag kan inte annat än hålla med. Det är ännu finare en bit bort där vi har sommarstugan, för stranden är bredare och man behöver inte trängas med en massa folk! Eftersom stranden ligger längst ut på östra hörnet av Skåne blåser det nästan alltid lite, och formas grundare sandbankar i vattnet där vågorna slår över när det är blåsigt. Då är det allra roligast att bada! När man kan kasta sig i vågorna, surfa med lite och känna sig som ett barn igen! Man kan bada hur länge som helst då!

En liten lur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0