Lager på lager

Det har varit en ganska bra dag idag. Jag hade tre kjolar på mig - varför inte? tänkte jag... att ha bara klänningen kändes kort och kallt såhär mitt i vintern! Jag testade mittbena också, vilket jag inte haft på evigheter! ganska fint faktiskt, men besvärligt att få mina korta luggtestar att stanna på plats!



Jag har också fyndat två mössor och ett blått diadem på monkis rea för 100 kr tillsammans, köpt garn för möss-stickning (åt andra, för fler mössor behöver jag nog inte själv!!), och beställt böcker. Genetikbok för pågående kursen blev det och så lite roligare för att pigga upp mig: 'Complete novels of Jane Austen' och 'Vår flora'. Har länge velat ha en egen flora! Kom på att jag nog ska gå till stadsbiblioteket snart och låna mig lite böcker, för jag skaffade mig ju lånekort för ett tag sedan, och bibliotek är dessutom väldigt trevliga att strosa runt i! Uppsala är annars en väldigt dålig stros-stad tycker jag... Saknar London-gatorna!!

Ikväll kokade jag en hel kastrull med kidneybönor att ha i frysen på lager. De brukar tyvärr inte bli lika goda när jag kokar själv som de man köper på burk färdigkokta. Jag vet inte om jag gör något fel kanske. Kikärtorna blir däremot mycket godare hemkokta! Som godis!

Imorgon ska jag gå och hämta min klock-väska som kommit fram till paketutlämningsstället idag!! Väldigt spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0