Alice i underliga landet

 I måndags var jag och såg 3D-versionen av Alice in Wonderland. Det var typ första gången jag var på bio på 1,5 år ungefär. Jag önskar att det blev av oftare, för det är himla trevligt. Lite annan upplevelse av filmerna än på min lilla macbook-skärm liksom... Tyvärr så brukar det aldrig gå något bra när jag kommer på att jag känner för bio dock! Något som är lite jobbigt med bio tycker jag är texten. Jag föredrar att titta på film helt utan text eller med engelsk (om det inte skulle vara en fransk film eller så...). Just i 3D:n så syntes texten extra mycket dessutom eftersom den liksom låg framför bilden kan man säga. Man vande sig ändå efter hand. 


Jag tyckte om filmen, trots att den inte fått så bra recensioner. Jag hade kanske inte lika specifika förväntningar som andra. The Mad Hatter var knasig och kul, Alice var söt och fick mig att längta efter lockigt hårsvall och de små tjocka pojkarna som spelades av en av 'little britain'-killarna var skojiga. Allt som allt trevligt!! Jag tyckte inte man tänkte på 3D-effekten så jättemycket efter ett tag, det var bara i vissa enstaka scener som det kom fram lite extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0