Ynklig

Jag har blivit jätteförkyld och suttit och hostat, nyst och snorat hela dagen. För att pigga upp mig kröp jag upp i sängen med stickning och macbook och tittade på 'Pretty in pink'. Highschool-filmer från 80-talet får mig alltid på bättre humör! Ofta har de rätt bra soundtrack och det är skoj att se alla hemska pudelfrisyrer. De handlar inte så ofta endast om stora hemma-fylle-graduation-partys och att bli av med oskulden som dagens gör heller. Det bästa med just 'Pretty in pink' är:

De coola killarna i hatt, solbrillor och uppkavlade kavajärmar.

Duckies grymma dans till 'Try a little tenderness'.

Ionas underbara 50/60-tals balklänning och hennes andra looks i filmen.

Det värsta med filmen är när Andie klipper sönder den underbara klänningen och gör en oformlig säck-klänning av den istället!! Jag ryser av obehag när jag ser det!

Kommentarer
Postat av: Evangelina

Hej bebi :) Hur är läget, utöver förkylningen? Och jag skulle så gärna vilja veta: vad gör dig lycklig? Puss, peace och VEGANKÄRLEK :D



och krya!

2010-03-17 @ 15:18:42
URL: http://hommus.blogg
Postat av: Ulrika

Tjaa... vad gör mig lycklig? När jag väl får träffa mina bästa vänner som bor väldigt långt bort från mig, att hitta fina second hand-fynd, att se ett riktigt bra liveband och mycket annat...!

2010-03-20 @ 22:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0