Red treat


Grapefrukt till fika... mums! har kört det rätt många dagar nu, får se när jag tröttnar...





Kokta rödbetor med fetaost och rostade solroskärnor blev min tenta-uppladdning igår kväll. Skulle nog säga att det är min favoriträtt för tillfället, känns lyxigt på något sätt...
Mycket lätt att göra: 
Koka rödbetor hela med skal & blast i ca 20 min (känn med sticka om de är mjuka),
rosta solroskärnor i en torr panna (akta så att de inte bränns!),
skär fetaost i tärningar,
när rödbetorna är kokta, skölj i kallt vatten så att man kan ta i dem, och rensa bort skal och blast, de släpper alldeles av sig själva,
blanda allt och ringla över olivolja, salta & peppra...
Voila! Färdigt!
(lite ruccola blir pricken över i:et, men jag är fattig, så jag fick klara mig utan den...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0