Rumstillskott

På väg hem efter att ha hjälpt systern med flytten till Väddö folkhögskola (en bit norr om Norrtälje) kom päronen i söndags på snabbvisit till Uppsala. Vi hann i alla fall med en visning av centrala Uppsalas sevärdheter (om man jämför Uppsalas och Lunds universitetshus så vinner tydligen det senare enligt modern, men hon jobbar ju också just nu på Lunds turistbyrå, själv har jag inte sett Lunds, så jag har ingen åsikt i frågan...), lite mat på Café Linné och en öl + friidrott på deras hotellrum. I går förmiddag införskaffades också ett skrivbord till mig efter att jag motvilligt gett upp mina principer att hitta det perfekta teakskrivbordet på en loppis, så det blev alltså en tur till IKEA. Nu är jag faktiskt riktigt nöjd med min nya riktiga arbetsplats! 
Med sig från Skåne tog de också de av mina tillhörigheter som fick plats efter att alla systerns saker stuvats in. Så nu förgylls mitt rum också av den själv-vävda mattan (som blev klar dagen innan jag åkte till U-town) och den efterlängtade symaskinen. Om bara min väska fylld av tyg och symönster också fått plats hade jag börjat sy i nästa vecka för fulla muggar!!

  


Dagens lärdom: Ja. jag borde ju iaf ha lärt mig nu efter två missöden i sommar, att göra fast fönster ordentligt när man har dem öppna. Glasklirr mot väggen är ett ljud jag inte vill höra igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0