Säckpipe-semester?

Jag bjuder härmed på den märkligaste upplevelsen i min strandhistoria! En man vandrandes längs stranden spelande på en säckpipa oavbrutet med endast kort paus mellan två stycken. Han spelade riktigt fint, och gick i perfekt takt hela tiden. Måste vara väldigt jobbigt! Började fundera på om han var ute på långvandring och tänkte spela sig fram runt hela Skåne eller något i den vägen. Min fantasi vandrade långväga i alla fall, och jag hade god lust att springa efter honom och fråga vad meningen med det hela var, och vilka reaktioner han fått. Tyvärr så kom han tillbaka efter ca en halvtimme, så han var inte ute på så stor mission som jag hoppats på! Borde kanske inte Blecket ge sig ut på en turné till fots nästa sommar?! Istället för cykelsemester... studentorkestersemester! Det hade nog kunnat ge ooootroligt stor publicitet och stor möjlighet att imponera i nästa kårtege! Hehe!


 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha! Vilken grej! Kul att du fick han på film. Läcker strand förresten. Vart?

2009-08-02 @ 21:42:19
URL: http://carroliv.blogg.se/
Postat av: Christofer

Vilken grej! Nästan lika bra som han som skulle ligga på marken och rulla runt hela världen... eller var det bara medelhavet?

2009-08-04 @ 18:10:24
Postat av: Ulrika

Det är i Sandhammaren, Skåne... där vi har våran sommarstuga!

2009-08-05 @ 18:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0