Tidsfördriv

Hade lite tråkigt och bestämde mig för att dra fram lite kläder från garderoben och testa outfits... det här hade varit jäkligt snyggt tillsammans! Riktigt Mary Quant's 60-tal!!



Tyvärr så är stövlarna ungefär två storlekar för små och alldeles omöjiga att använda för mig (köpte dem på tradera), så är det någon med ca strl 37 som gillar dem är det bara att höra av sig!!

Läste ut Bob Dylans självbiografi idag (Chronicles vol 1). Det var riktigt intressant att få veta varifrån han fått all inspiration till att skriva låtar och framför allt hur han hanterade pressen och missförstånden när han blev stor. Jag känner ofta igen mig i hans sätt att tänka, men det är lite svårt att tänka sig hur det var att växa upp på den tiden, när så mycket hände i världen och samhället! Sättet att umgås och hitta ny musik att lyssna på var helt annorlunda, det är ett som är säkert i alla fall. Man fick faktiskt gå hem till varandra och lyssna på deras skivor, och umgicks samtidigt. Dessutom fanns skivorna i ganska begränsade antal exemplar. Om en vän tipsar om låtar idag så fixas det ju bara med ett klick, och så vips har man en kopia av låtfilen. På något sätt känns inte musiken lika viktig eller som en "big deal" längre. Jaaa... man skulle fått prova att leva på 60-talet. Det tänker jag ofta, och av flera olika anledningar...

Kommentarer
Postat av: Christofer

I min mening så var musiken bäst på 30-talet och sen blev det en rejäl dipp runt 50-talet och blev bra igen vid 70-talet. Rackarns att man inte fick välja tidsålder själv när man föddes.

2009-08-18 @ 14:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0