Utelåst & soffliggare

Åkte igår kväll iväg för ett otroligt trevligt vänmöte, det blev sent med gamla människors mått, och självklart hade mormor låst när jag kom tillbaka. Oturligt nog så hade jag glömt min nyckel, och ingen dörr hade glömts olåst till skillnad från de tre senaste kvällarna. Det kändes onödigt att störa, så jag traskade hem till föräldrarna, drog på en av mina gamla t-shirts och kröp ihop under en filt på extrasoffan i kontoret. Vågade inte leta lakan eftersom mamma vaknar av minsta lilla ljud, och kände mig lite grann som en uteliggare som smugit sig in och inte borde vara där. En alien i sitt eget hus. Sov inte sådär jättebra, och vaknade till av att pappa kom in och gick ut, utan att märka mig, men däremot gjorde mamma det en halvtimme senare, närmare bestämt 06.45, som utbrast: "nämen, ligger du här?"

Har för övrigt vaknat med denna låt etsad i hjärnan... kul, men lite uttröttande i längden...


Kommentarer
Postat av: Christofer

Härligt, hade redan hela deras skiva på hjärnan sen i fredags när jag hittade den på spotify så det är ju bra med lite utökning.



"Think About It" är ju också en grym låt, eller "Leggy Blonde" med den genialiska textraden "Everyday I look across the office floor, there you were, you hair down to your legs and your legs down to the floor".

2009-08-10 @ 14:54:49
Postat av: Ulrika

de flesta låtarna är grymma!! den här är från andra säsongen, så om du inte hört dem än, så finns det en hel del kvar!! tex "sugarlumps"!

2009-08-15 @ 12:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0