Hemma igen och på väg att landa

Det var väldigt skönt att komma hem igår, men samtidigt saknar man roskildelivet redan. Benen hade lite mer dans i sig, en hängdag + kväll till i campet hade varit mysigt och det är aldrig fel med fler band! Man får väl finna sig i att vänta på det ett år. Efter några timmars bilkörning igår (eftersom sofia var full fortfarande på morronen) kom jag hem vid 13-tiden och togs emot av syrran som hjälpte mig plocka ihop lite goda rester ur kylskåpet, bl a jordgubbstårta från mammas födelsedag!! Mums!!! Vi bestämde oss sedan för att ta tandemcykeln ner till stranden, och sommarens första dopp i havet. Det kändes lite som att man behövde skölja av den värsta smutsen innan man ställde sig i en dusch. Det var fantastiskt klart vatten, varmt, och roliga sandbanker där vågorna bröts så att man kan leka lite. Precis som i gamla goda tider. Efteråt blev det en tupplur i solen med friendly fires i öronen (för att hålla kvar lite festivalkänsla) och så lite medhavda bullar och kakor till fika. När jag kom hem till mormor fick jag sill och stekt nypotatis med nybakt underbart gott bröd till, och efter en riktig dusch och lite tv-tittande kröp man till kojs och sov väldigt gott en hel natt (har man ju inte varit bortskämd med precis!!)

Nu börjar tyvärr mer allvar med lite omtenta-plugg varje dag, för jag MÅSTE fan i mig klara dem!!! Detta till trots känner jag ändå att den här sommaren skulle kunna bli den bästa på länge, för det var väldigt länge sen jag inte styrdes av jobbtider. Ska försöka ordna sommarfest också, för det finns ju önskemål om möjlighet att vandra från hagestad till ystad en tidig morgon. Måste höra med päronen när dom åker bort, men kan meddela att vem som helst är välkommen att komma hit och börja vandra när dom vill, om längtan är olidlig :P.



Det var dans, dans, dans i mitt kök!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0