Jag styr kosan mot avlägset land...

Imorgon bär det äntligen av! Skåneland here I come! Det känns som att det här kommer att bli en alldeles särskilt bra sommar på något sätt. Tiden får väl utvisa om så är fallet...

Sitter här med väskorna nästan färdigpackade, och försöker gallra bort saker som jag möjligtvis kan vara ifrån i två månader. Det är svårt! Man får väl inse att garnlådan och stickorna får stanna tyvärr, men systern har ju lite stick-verktyg också, så om jag får otrolig abstinens kan man nog få låna. Det blir inte heller plats för gitarren eller hela skosamlingen (but to be fair...ganska många av dem är trasiga, lite sulor som lossnat och sådär...) Hur ska jag klara mig när mina snygga broderier inte är det första jag ser på morgonen, och jag inte får kliva på min mysiga älskade ryamatta? Förhoppningsvis lyckas jag hitta några nya favorit-ägodelar i sommar! Jag planerar nämligen att rota igenom många, många loppisar runtom i byarna i försök att hitta ett litet skrivbord i teak, en spegel med teakram och en snygg golvlampa! Sen brukar man alltid hitta lite annat smått och gott, som mamma inte blir allt för glad över när man kommer hem med, men det brukar man strunta fullkomligt i. Snygga kaffekoppar kan man faktiskt inte få för många av!! Tror jag kommer behöva hyra bil när jag ska tillbaka i augusti...

   
Förra sommarens största loppisfynd! Min fina, fina matta!

 
Dagens fynd var en stoooor påse osorterade knappar för 50kr på myrorna, 
kvällen gick åt till att sortera dem!!

Nu måste jag packa det sista, ska ju med tåget kl 9 för fanken! 

Kommentarer
Postat av: carolina

Loppissommar är det bästa som finns! Jag har redan börjat min, trots att jag bara kom hem i förrgår. Hittade fina 70-tals ölcoasters, drinkcoasters, små färglada påläggsgaflar, en sked till min samling och ett gäng tidningar till brossan allt för 17kr. Me like! Lycka till på din fyndjakt!

2009-06-09 @ 10:54:45
URL: http://carroliv.blogg.se/
Postat av: karin

men vet du vad det bästa påhittet är?? att jag ska flytta uppåt landet också. Så ett litet släp kommer kanske rulla med mina prylar. några av dina kan vi väl också kunna klämma in... Väddö, in August we will meet again!!

2009-06-09 @ 22:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0