Filosoferande

Idag fick Sofia en fika med Ulrika, eller rättare sagt: jag fick en fika av henne i utbyte mot att jag lagat utomordentligt god thaigryta till lunch åt henne. Hon kände nog också mitt behov av allmosor i det trängda ekonomiska läge jag befinner mig i. Jag fick i alla fall in en liten inkomst idag efter att ha lämnat tillbaka det förbaskade nya cykelhjulet som jag hade tänkt skruva på på mitt kära fordon, men inte passade i framgaffeln. Hela 550 kr tillbaka, så imorgon kanske jag kan få tid att leta upp de där handskarna och handväskan som jag önskar att jag hade.

En hel del filosoferande blev det över maten och kaffet. Varför är jag som jag är egentligen? Tycker jag egentligen om att göra de saker som jag tycker om att göra, eller har andra människor i mitt liv  "lärt" mig att tycka om dem? Hur stor betydelse har mina föräldrars sätt att uppfostra mig betytt? Intressanta frågeställningar, men om man tänker i de banorna alltför länge blir man totalt förvirrad och vet inte ens om vackert väder verkligen är trevligt.

Dagens (redan förut dragna) lärdom: 
Ha inte keds när det regnar! Tårna blir väldigt blöta!



Veckans mest spelade skiva: Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Ella & Louis Sing Gershwin
Väldigt mysig och passar bra i regn!

Nu åter till plugget och cellcykelreglerande checkpoints samt käkande av kanelgifflar som uppmuntran. Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0