Roskilde...nu ett definitivt faktum!

Japp! Nu är biljetten inskaffad, och man är 2400 spänn fattigare, men det tror jag helt klart att det kommer bli värt!! Vi lär bli ett skönt gäng i indianlägret med en ståtlig hövdingakrona och en imponerande pipa både röstmässigt och rökmässigt skulle jag tro. Mängder av öl, dans kring datarock-kärror, solskens-slapp och suspekta människor kommer att göra veckan!

Bland artisterna i år har jag inte så många stora favoritartister, men det verkar lovande att kunna hitta några nya favoriter. Det allra bästa sättet att lära känna ett nytt band är att se dem live! Några måsten är självklart urcoola Yeah Yeah Yeah's, roliga Babian, drömska och hypade Fleet Foxes, legenderna i Pet Shop Boys, spännande gamla ikonen Grace Jones, nostalgisk sommar från Håkan Hellström, konstiga The Mars Volta och lite psykedelia från Dungen. Kollar antagligen in The Dodos, Oh no ono, Slipknot, Oasis, Coldplay, Ulf Lundell, Nick Cave and The Bad Seeds och en massa små danska intressanta band också!!  

Några jag gärna skulle sett där är dock:
Devendra Banhart, både för hans musik och för att han är jäkligt snygg!
The Horrors - skulle gärna vilja se deras nya psykedeliska image på scen.
Adam Green - det finns ingen som honom! Får hoppas på honom till nästa år eftersom han håller på med ny skiva!
CSS - fattar inte att jag missade dem i London!!
Bob Dylan - han är en legend, och även om alla säger att han bara är en sur gammal gubbe nuförtiden, så vill jag se honom! Att se "I'm not there" på storbild på förra årets festival var en av höjdpunkterna!
Depeche mode - kommer ju till arvika, och hade varit väldigt kul att se!
Både Pete Doherty & Carl Barat kommer till Peace&Love och det skapar ju alltid spekulationer om återföreningar... Men, men jag var ju på den första, så jag kommer inte lida otroligt mycket om det sker!


Devendra Banhart


Karen O (Yeah yeah yeah's)

Adam Green


32 dagar kvar  till sommarens höjdpunkt... 


Kommentarer
Postat av: carro

Spännande med festival! Det var länge sedan nu... Men om ni har lust att komma förbi Öland i sommar är det bara att höra av sig och komma. Vi har stuga och grejer! x

2009-05-27 @ 14:44:58
URL: http://carroliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0