Vad är väl en bal på slottet, när man kan gå på uplands?

Det är lite knapert i hushållet den här veckan tyvärr. Som tur är har jag föda så att det ska räcka, men det är ju bal på lördag... Jag har länge velat gå på en, och det här gratis-tillfället kom ju som en skänk från ovan om man vill vara religiös. Klänning och skor, det har jag, men ett par fina handskar och en liten glamorös handväska hade varit pricken över i:et för att känna mig redo. Det skulle ju vara praktiskt med lite längre hår också för en uppsättning, men det hade inte pengar kunnat fixa ändå (några hårförlängningar tänker jag inte göra!). 

Det gick så bra på senaste orkesterrepet, så jag bestämde mig för att det kunde vara kul att spela lite själv här hemma, vilket inte hänt sedan tiden då man tyckte Westlife var världens bästa band... och dra på trissor! Jag kan ju faktiskt en del grejer. Fingerfärdigheten måste övas upp lite granna bara, och så är det greppen till alla jäkla förtecken-toner...

Jag undrar också över hur länge blödningar i ögat behöver på sig för att läka...man känner sig inte så jättesnygg!



Dagens lärdomar:
1. Om du vill att en låtsastatuering ska sitta kvar riktigt bra, sätt den på bröstet! Jättesvårt att få bort!
2. Lägg inte i en tvättomgång så att några minuter är kvar på programmet när tvättiden är slut och ingen ska tvätta efter dig. Strömmen stängs av och man får ut helt dyblöt tvätt eftersom den inte centrifugerats.

Kommentarer
Postat av: carro

Hej! Kul att du också skaffat blogg. Nu är du fast! Balen ja... Jag har en vän härifrån som ska ner och gå på Uppsala vårbal. Antar att det är den du pratar om? Om du går hoppas den blir fin.

2009-05-21 @ 21:55:46
URL: http://carroliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0