Effektiviteten själv

När jag väl sätter igång att städa så blir det ordentligt gjort också. Jag tror jag fått det från pappa. Han får riktiga städmanier då och då, särskilt i köket, och efteråt kan man inte hitta sina saker som han städat bort till något ställe han tycker är passande. 
   Idag har jag diskat undan ett berg disk från rummet, och vädrat ut den unkna lukten den utsöndrade. Jag passade också på att diska resten av disken i korridorsköket när jag ändå var igång. Några väskor som stod och skräpade i ett hörn och var ivägen fick åka ner i källarförrådet. I stort sett alla mina koftor som blivit framdragna för provning en dag blev vikta och inlagda i skåpet, och sen blev det till sist dammtorkning och dammsugning överallt. 
   Inspirerad av Underbara Clara på morgonpasset imorse gjorde jag också en äppel-ljuslykta av ett äpple som ändå var för skruttigt för att äta, och nu har jag ljusmys! Varför tänder jag inte ljus oftare?! Glömmer alltid bort det!

Till städningen satte jag på min bilkörnings-spellista, som funkade alldeles utmärkt till städning också!!
Bilkörnings-feeling

ljusmys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0