I am miserable

   Idag är en riktig deppdag då allt känns fel och man är helt värdelös. För att det är grått och kallt, för att man inte kan räkna matte längre, för att man insett att för många kilon smugit sig på så att man blivit tjock, för att man känner sig ensam och inte har någon att mysa med och för att de man tycker bäst om i världen finns alldeles för långt bort. En sådan dag skulle man helst av allt vilja gömma sig undan världen under en filt, tända en brasa, och läsa en bra bok som man knappt kan slita sig från. Då känns det ändå lite bättre när man har så underbara korridorare, som är som min familj just nu, och en av dem fyller till och med år idag, så det ska bli litet kalas. 

   Jag pallrade mig i alla fall ut på en liten promenad förut för att motverka den där tjockheten, och så plockade jag lite fina bär och höstlöv och gjorde en bordsdekoration med värmeljus till vårt kök Snöade lite grann gjorde det också, fast inte så att det blev vitt på marken... Synd! Hade inte insett att det var så kallt ute, för jag har nästan bara suttit instängd i mitt rum i 3-4 dagar. Inte bra att umgås med sig själv så länge!! 

Höstfärgat träd

Höstigt pynt

Idag lyssnar jag på fina, konstiga Björk! Björk – Post

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0