Kjol blev klänning

Idag rotade jag igenom tygväskan och hittade mormors gamla kjol i fint blommigt tyg som tyvärr är för stor i midjan för mig. Då kom jag på att jag kunde göra en klänning av den istället. Morfars gröna vävda gamla slips fick bli axelband. Väldigt snabbt och enkelt var det, och så fick jag användning för min fingerborg som jag köpte i en konstig liten gårdsbutik på vår exkursionsresa till Dalarna med skolan. Jag har aldrig förr använt fingerborg, så det kändes skumt först, men man fick in snitsen ganska snart. Nu behöver jag inte oroa mig för att nålar ska sticka hål under naglarna längre! 

Kjol blev klänningRosigt
Med ett skärp i midjan blev det ganska fint tycker jag! Utan blir det mest som en mammaklänning...

Ryggen

Idag har jag lyssnat på min 60-talsspellista som är full av kärlekssånger och smör. Ganska charmigt. Och så 'Seven Drunken Nights' med The Dubliners som jag bara hört med Flogging Molly förut.
60-tal

Raggmunkar
Till middag blev det raggmunkar med lingonsylt!! Hur gott som helst!

Kommentarer
Postat av: Sara

O! Klänningen blev ytters tjusig

2009-11-04 @ 13:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0