Veckans skiva: Beck - Modern Guilt

Becks senaste skiva från 2008 har gått på högvarv hos mig den senaste tiden. Jag har inte fastnat för honom förut direkt, men den här skivan är lite annorlunda än de andra. Gillar trummorna starkt, han har en skön lite nonchalant röst och väldigt fina gitarr- och stråkslingor. Det är en väldigt bra tyngd i låtarna också. Jag tycker särskilt bra om titelspåret 'Modern guilt' och 'Walls'.


Här kan man hitta den på spotify:
Beck – Modern Guilt


Jag har hittat mycket ny bra musik på sista tiden genom last.fm som jag tycker är jättebra. De ger tips på artister som liknar de man lyssnat på, och det stämmer ofta mycket bättre än i Spotify. Så jag letar artister på last.fm, och kanske provlyssnar lite grann på provsmaksbitarna som ligger uppe, och lyssnar sedan vidare i Spotify om jag gillar det... Om någon mer har last.fm så leta gärna upp mig, så kan man få tips av varandra och spionera på varandras lyssnade låtar! Jag heter 'Ulrickchen' där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0