Efter-tenta-lov

Idag har jag på eget bevåg tagit ledigt från skolan (1-dagars efter-tenta-lov). Istället lyssnar jag på Beirut – The Gulag Orkestar som jag utnämnt till min 'veckans skiva'. Sångaren har väldigt mysig röst, och jag älskar instrumenten! De har en skön östkänsla. Jag har också bestämt mig för att tillbringa hela dagen i nattlinne & kimono.

Samtidigt håller jag på att plocka fram lite höst- & vinterkläder som jag lade undan under sommaren och packar ner lite somriga saker som får vila i några månader tills ljuset och värmen kommer tillbaka. Igår lagade jag min vinterkappa, vars foder nästan lossnade helt i slutet av förra vintern, och spetslinnet jag fått av mormor vars axelband lossnade på sångboksmiddagen och gjorde att jag antagligen gick och flashade bh:n lite då och då den sista timmen. 

Min perfekta julklänning som aldrig kommit till användning eftersom jag köpte den i maj.


Nu kan det få snöa lite mer. Jag kommer att vara varm i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad skönt att bara mysa en hel dag! Hoppas tentan gick bra. Jag har mina tentor nästa vecka, så just nu sitter jag mest och pluggar. Nästa helg finns det kanske tid att ses. Skulle kunna gå och se en kortfilm kanske..? Kram!

2009-10-14 @ 21:06:32
Postat av: Ulrika

Åh, kortfilmsfestivalen! Trodde inte den kom redan, men det vill jag gärna gå på såklart :)!

2009-10-15 @ 00:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0