En bra lördag

   Jag tillbringade en trevlig eftermiddag med Sara, och man fick tillfälle att vräka ur sig allt man tänkt på sistone och analysera lite trevliga saker tillsammans. Vi drack kaffe och åt av min egenbakade utomordentligt goda äppelkaka, och så blev det en liten promenad vid Stabby med fårklappning. Som vanligt kunde vi knappt sluta prata så det blev väldigt bråttom med att duscha och göra sig i ordning för kvällen.
 
   När partyutstyrseln väl var fixad (kunde äntligen använda mina favoritklackar inköpta i Dublin, eftersom jag hittat ett par inlägg att ha i :)) bar det av till Flogsta låghus och förfest hos Hanna med några av de gamla klasskompisarna, vilka jag inte träffat sedan terminen började. Trevligt, trevligt! Eftersom jag inte hann hämta min öl som fortfarande är inneboende hos Anna, så fick jag nöja mig med Whiskey&Sprite-grogg, vilket mot förmodan var riktigt gott. Vid nio begav vi oss mot V-dala för att slippa köa, men det var ingen fara den här lördagen, eftersom folk verkade vilja titta färdigt på fotbollen innan de drog ut. 
   Trots att de spelade precis samma låtar som vanligt blev det en trevlig kväll med fadderträffning, komplimanger, dans med ganska snygg kille och sedan hemfärd med orkesterkompis Isabelle. Jag lät en kille som saknade cykel skjutsa mig en bit (blev väldigt vingligt och farligt) och blev sedan påpropsad dennes visitkort med en önskan om att ta en kaffe någon gång och lovord som lät lite så här: 'Du är den vackraste jag sett på 5 månader, och du är inte bara vacker utan har en gnista i ögonen som säger att du är smart också!'. Det var en ganska märklig situation, men det är ju alltid trevligt att få höra att man är vacker! Det händer inte särskilt ofta precis.
   Väl hemma åt jag lite glass och lade mig på sängen för att bara pusta innan jag kröp ner på riktigt. Kan tillägga att jag inte var särskilt jättefull. Vid kl 5 på morgonen vaknar jag frusen, fortfarande i klänningen och ovanpå täcket. Jag kastar snabbt av mig kläder och hårklämmor (är inte så sköna att sova på) och kryper ner under det varma skyddande täcket istället och sover flera timmar till.


Här är några av de låtar som jag brukar peppa upp mig med och gör mig glad och/eller danssugen!
Pepplåtar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0