Franskt

Jag gillar verkligen franska filmer och franska människor. Det känns som att det finns så väldigt många konstiga, härliga och originella människor i Frankrike. Man vet inte riktigt om det är så på riktigt eller bara i filmerna. Men ett är i alla fall säkert : när folk pratar franska låter de så oerhört passionerade oavsett vad de pratar om. 

   Jag önskar att jag var bättre på franska så att jag kunde åka dit och bo ett tag. Jag kan ju lite, och lär mig snabbt, men en fransktalande vän hade ju varit trevligt att ta med sig ändå. Det måste helt enkelt bli en liten minisemester inom närmsta året till mosterns semesterhus i Provence! Det ligger i en mindre stad bland bergen som heter Barjol, dit inte många turister kommer, och kallas för fontänernas stad. Det verkar mycket pittoreskt, trevligt och romantiskt (om man skulle ha någon att göra romantiska saker med vill säga).

Audrey Tautou är sååå gullig i alla roller, och jag måste verkligen se Coco Chanel-filmen snart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0