Höst

Det var väldigt vacker höstsol idag, men också väldigt kallt. Inte minst i mitt rum, där man måste ha på sig minst lika mycket som utomhus för att hålla sig varm. Därför lagade jag mig en kanna te för att värma upp mig, på sorten jag köpte på höstmarknaden igår. Lindemans - ett grönt te med körsbär, lime, bär, solros, ros, jasmineblommor och apelsinblad. Det var gott, men kunde haft lite mer smak. Letar efter ett riktigt gott grönt te, för det är ju mycket nyttigare än svart! 
   Höstmarknaden var trevlig, men förutom te köpte jag bara en munk doppad i choklad och strössel med kaffe. Hade hoppats på att de skulle sälja lite frukt och grönt där, men det var mest samma skit som på alla sommarmarknader. Lite trevliga garner, och tunnbröd och sylt och sånt där fanns också, men jag måste försöka hålla i pengarna lite bättre! 
   Nu ska jag sätta mig och plugga geologi till tentan, så att det inte går åt helvete som det mesta gjorde förra året... Tycker faktiskt det här är riktigt roligt att läsa, så det ska nog gå bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0