Raindrops keep falling on my head

När jag kom hem efter regnig cykeltur och kände mig som en dränkt katt var det väldigt mysigt att få krypa ihop med en kopp te och ett brev från mormor som hade dumpit ner i brevinkastet under dagen. Hon hade tagit in pelargonerna för vintern, och varit på bilprovningen för första gången i sitt liv. Hon verkar må bra och har vant sig lite grann vid att vara själv nu, och försöker se de små positiva sakerna som att hon nu kan äta torsk när hon vill, vilket inte morfar gillade och att hon inte behöver laga ål. Det är ju alltid något. En annan sak som piggar upp mig är att min lillstrumpa kommer på besök imorgon och stannar en natt, och då ska vi göra en massa mysiga och trevliga saker tillsammans!

Regnet verkar ju inte vilja sluta, så jag gjorde en liten låtlista som passar bra till vädret... Hade glömt hur mycket jag tycker om 'Purple Rain'. Den brukade gå på repeat i min cd-spelare (alltså på tiden före mp3-spelarna kom) och så sjöng jag med för full hals.
Rainy day


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0