Tillskott till min stora familj

Det vill säga alla saker som bor i mitt rum. Mina föräldrar tog med en hel del efterlängtade och fina grejer som jag inte kunde ta på tåget! Dessutom fick jag en hel del ätbara saker... massor av äpplen från trädgården, två gigantiska squash från trädgårdslandet och blåbärssylt och plommonmarmelad som mormor gjort.

Gammal resväska som jag ska förvara saker i under sängen. Den är betydligt mer berest än jag och har varit i bl a Pisa och München.

Väskan har färdats nästan precis samma sträcka minst en gång förut, Löderup - Uppsala den 26/8 1959. Det tycker jag är ganska coolt!

Min fina röda gamla resväska fylld med tyger och symönster.

Retrokaffe-koppar från Bavaria fyndade på loppis.

Pappas gamla sportväska från tiden då han spelade i Berga volleybollslag.

Spegeln från loppis i somras. Lite som att ha lustiga huset hemma, eftersom man i vänstra halvan ser väldigt smal ut, och i högra tjock, men ganska normal i mitten. Har dock inte hittat någon riktigt bra plats för den än.

Äpplen sort Katja. Små, men naggande goda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0