Hastig visit hos söstra mi

På vägen tillbaka till Uppsala körde bussen förbi Älmsta och därmed också Väddö folkhögskola där min syster bor. Därför passade jag på att hoppa av och få lite kvalitetstid med min lillstrumpa, som tyckte att hon behövde prata lite med någon som hon känt i mer än fyra veckor. Det blir nog väldigt intensivt när man umgås nästan dygnet runt med sina klasskompisar sådär som det blir på internat. Hon hade fått väldigt fint på sitt rum, något jag knappast tvivlade på eftersom hon är så kreativ och fiffig. Självklart är hennes väggar pyntade med flera egna alster.
 
  
Jag fick också en rundvisning på skolan där hon har ett eget bord med symaskin att sitta och sy och sticka vid, en vävstol där en kökshandduk höll på att formas, och ännu ett eget bord att sy vid när de kommer igång med större projekt i senare moment. Jag blev väldigt avis på allt. Sedan fick jag träffa hennes kompisar som var väldigt gulliga, och tyckte att vi var jättelika, vilket många brukar tycka.
  
Hon har helpension på skolan, och får både frukost, lunch, middag och flera mellanmål, och jag fick följa med till matsalen och äta middag efter en lång blåbärsplocknings-promenad i ösregn (några vegetarianer var inte där, så jag kunde få av deras mat) och senare på kvällen serverades också kvällsmackor med te lagom till idol. Då samlades många framför tv:n i deras allrum för att titta och sticka tillsammans. Väldigt mysigt! Vid 20.30 var jag tvungen att bege mig för att hinna med bussen till Norrtälje, där jag sedan fick vänta 10 min på bussen till Uppsala. Det känns bra att veta att hon har det bra och fint!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0