Lera och blöta ben

Idag var vi på studiebesök på två bondgårdar: en ekologisk och en konventionell. Väldigt intressant. Meningen var att man skulle få se två synsätt på hur man kan bedriva lantbruk, men jag måste säga att det ekologiska kändes mycket mer rätt. Det är kanske inte det enda sättet att bruka jorden om man vill se till miljöns bästa, men den konventionelle bonden hade verkligen inga hållbara argument för sitt sätt att tänka, eller verkade inte ha funderat på miljöfrågor över huvud taget. Det man framförallt borde arbeta för i alla sorters jordbruk tycker jag är att minska de långväga transporterna i alla fall!
   
Fina ekologiska grisar
Hönorna gillade höstsolen
Väl tillbaka på Ultuna var det dags för Camp Ultunae, och vi delades in i lag blandat med andra klasser. Den hårda mångkampen kunde börja! Kämparandan och humöret var väl lite sådär i mitt lag kan jag känna, men det blev några fina grensegrar i alla fall. När allt var över var hela benen dyblöta efter att ha krupit på knä uppför en såpad presenningsklädd backe och kanotpaddling med stort vattenintag. En varm kopp kaffe satt fint när man kom hem!
Den ståtlige härskaren Hälge Fosfor övervakade tävlingarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0