Julklappar

Min bästa och roligaste julklapp!! En dymo-manick av systern! Jag tänker märka allt som går att märka!


Av kusinerna fick jag te och en liten grej att lägge tekula/tepåse på. Har provat båda sorterna, och de var jättegoda!


Ärad vare gud i höjden, den här har pappa gjort i slöjden! Ja ljusstaken då... De långa orange-aktiga ljusen fick jag av mormor som hon stöpt själv!



Jag fick ett gäng böcker! Trevligt, trevligt! 

   100 sätt att leva klimatsmart/100 sätt att leva ekologiskt hade jag önskat mig! Många av tipsen har jag redan tagit fasta på eller är ganska medveten om hur man borde göra, men jag fick några nya ideer. Jag tänkte till exempel börja tvätta med tvättnötter. Det är ett slags nötter som utsöndrar ämnen som löser upp smuts, och de fungerar även som mjukmedel. Man köper dem i hälsokostaffärer och de kan användas flera gånger. Att det blir parfymfri tvättning är extra bra eftersom jag är känslig för parfymerade tvättmedel och haft problem med utslag förr.
   Jag tänkte också att det kanske kan vara värt att prova menskopp, både för plånboken och miljöns skull är det en stor fördel, men jag vet inte hur bekvämt eller säkert det är... man kanske kan köra lite både och... Tydligen så använder en kvinna ett helt rum fullt med mensskydd under sitt liv och materialen är inte så lätt nedbrytbara! Det rummet hade jag inte velat befinna mig i :P!


Jag fick också ganska mycket julklappspengar (som kom till nytta i malmö några dagar senare...), presentkort på Åhlens, fina secondhand-örhängen, en stavmixer, handdukar och några fotografier på mig från i somras av mormor. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

gahahaha nej jag bangar nog också på inträde i sånt rum! men jag inbillar mig att en kopp..läcker? och skaver!? haha kanske borde testa nån gång för att kunna uttala mig ordentligt ;D

2010-01-06 @ 16:09:14
Postat av: Anonym

//Ker

2010-01-06 @ 16:09:43
Postat av: Anonym

Du hittar tvättnötter i Globalen också:) kostar dock en del tror ja.. men man kan använda de o göra såpa på när man tvättat klart med dem;) Kram på dig / anna

2010-01-09 @ 19:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0