Minisemester i hufvudstaden

Sofia och jag gav oss iväg för på dagars trevligheter i Stockholm förra fredagen. Först incheckning på hostel i gamla stan, lite mat och några öl, uppiffning och styrde sedan kosan mot Debaser medis för att se Yeasayer! 

Hush Hush - den skumma men sköna warm-up acten. Soulig electro med enbart sexistiska texter och strippning mot slutet.

Yeasayer var precis lika bra som jag hoppats att de skulle vara! Grymt liveband! Kvällen fortsatte sedan med dansande natten lång till jättebra blandning av musik och många snygga killar att titta på. En sjukt bra utekväll! Det enda som drog ner liiite grann var en konstig kille som följde efter oss på dansgolvet huuuur länge som helst. Förstår inte att han aldrig tog steget att säga nånting alternativt tröttnade och gick! På vägen hem fick vi också sällskap av en alkis, vars främsta anledning att prata med oss verkade vara att få en kvinnas åsikt om huruvida han skulle raka av sig skägget eller inte, och så ville han inte att det skulle hända oss någonting i den farliga staden.

Lördagen började vi med lyxfrukost med första vårsolen skinande utanför!

Vegetarisk toast med rödlök, soltorkade tomater & ost i + en massa sallad och färsk ananas-skiva!!
Dagen fortsatte sedan med shopping och fika på söder och en liten runda bland de 'vanliga' affärerna på drottninggatan. Underbart soligt och härligt var det hela dagen! 

Enbart nya ägodelar: vit plisserad 70-talsklänning från beyond retro, randiga strumpbyxor från HM (endast 49,50 i 2-pack med prickiga!) och så mitt bästa fynd... världens coolaste 70-tals platåsandaler i röd träimitation! Funna på Emmaus second hand och har 11 cm klack! Och Sofia... det finns många tillfällen jag kan använda dem! Till exempel med 70-talsklänning som ovan...

eller så här! Jag gillar verkligen 70-talsgrejer! De är väldigt underskattade, och det är kanske därför jag tycker så mycket om dem... voting for the underdog liksom... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0