Väddöturistande

17 april
På lördagen turistade vi runt Väddö med omnejder, men tyvärr var det ganska grått och kallt, och dessutom är turistsäsongen inte alls igång där, så inte mycket var öppet.

Läsa turistkartor kan vara intressant.

Singö kyrka.

Grisslehamns hamn och havsbadet.
Här köpte vi fisk till deras middag, och så fick jag en makrill som jag kunde äta när jag kommit hem.

En fin gammal vedspis prydde ett hörn på caféet där vi lunchade i Norrtälje.

Det blev mackor och paj, och sedan en sväng runt stan med besök i den trevligaste garnaffär jag nånsin sett, och fina koppar i second hand-butiken.

Väl tillbaka i Uppsala efter lång busstur svidade jag om till min mest crazy-mönstrade klänning och drog iväg på födelsedagskalas hos Hanna i flogsta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0